Forschung

2011-2012

News

Kollmann, Tobias / Stöckmann, Christoph / Skowronek, Stefanie (2012)

E-Marketing: Herausforderungen an die Absatzpolitik in der Net Economy. In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt), Nr. 4, S. 189-194.


Kollmann, Tobias / Kayser, Ina / Stöckmann, Christoph (2012)

Acceptance of electronic democracy: an empirically validated approach, in: Electronic Government, An International Journal, Vol. 9, No. 4, 370-387.


Kollmann, Tobias / Suckow, Christina (2012)

Influencing User Attitudes by Managing Online Brand Communication in E-Shops. In: Marketing-ZFP, Bd. 34, Nr. 1, S. 40-54.


Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas / Kayser, Ina (2012)

Cannibalization or synergy? Consumer's channel selection in online-offline multichannel systems. In: Journal of Retailing and Consumer Services, Bd. 19, Nr. 2, S. 186-194.


Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas / Stöckmann, Christoph / Krell, Patrick (2012)

Die Entrepreneurshipforschung in Deutschland, Österreich und der Schweiz - Eine Resonanzanalyse. In: Zeitschrift für KMU und Entrepreneurship (ZfKE), Band 60, Nr. 1, S. 53-76.


Kollmann, Tobias / Krell, Patrick (2011)

Innovative Electronic Business: Current Trends and Future Potentials. In: International Journal of E-Entrepreneurship and Innovation, Bd. 2, Nr. 1, S. 16-25.


Klumpp, Matthias / Zelewski, Stephan / Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas (2011)

Produktionsflexibilität und unternehmerische Orientierung. In: Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, 105; S. 976-979.


Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas (2011)

Guest editorial preface: E-Agenda 2020: where do we go from here? Uncovering future e-business opportunities for entrepreneurs and innovators In: International Journal of E-Entrepreneurship and Innovation, Bd. 2, Nr. 1, S. 1-3.