Forschung

2009-2010

News

Klumpp, Matthias / Zelewski, Stephan / Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas (2010))

Produktionsflexibilität und unternehmerische Orientierung. In: ZWF Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, Bd. 105, Nr. 11; S. 976-979. doi: https://doi.org/10.3139/104.110436.


Häsel, Matthias / Kollmann, Tobias / Breugst, Nicola (2010)

IT-Kompetenz in Internet-Gründerteams. Eine Analyse von Präferenzen und Produktinnovativität. In: Wirtschaftsinformatik, Bd. 52, Nr. 4, S. 201-210. doi: https://doi.org/10.1007/s12599-010-0109-5.
Englische Version verfügbar als: IT Competence in Internet Founder Teams. In: Business & Information Systems Engineering, Bd. 2, Nr. 4, S. 209-217. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.06.004.


Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas (2010)

Evaluation Uncertainty of Venture Capitalists’ Investment Criteria. In: Journal of Business Research, Bd. 63, Nr. 7, S. 741-747. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2009.06.004.


Kollmann, Tobias / Stöckmann, Christoph (2010)

Antecedents of Strategic Ambidexterity: Effects of Entrepreneurial Orientation on Exploratory and Exploitative Innovation in Adolescent Organizations, in: IJTM - International Journal of Technology Management, Bd. 52, Nr. 1/2, S. 153-174. doi: https://doi.org/10.1504/IJTM.2010.03586.


Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas (2009)

Bewertungsunsicherheit der Investitionskriterien von Venture-Capital-Gebern – eine Prozessperspektive. In: KREDIT und KAPITAL, Bd. 42, Nr. 4, S. 563–595. doi: https://doi.org/10.3790/kuk.42.4.563.


Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas / Breugst, Nicola (2009)

Organizational Readiness and the Adoption of Electronic Business - The Moderating Role of National Culture in 29 European Countries. In: The DATA BASE for Advances in Information Systems, Bd. 40, Nr. 4, S. 117-131. doi: https://doi.org/10.1145/1644953.1644961.


Kollmann, Tobias / Kuckertz, Andreas / Stöckmann, Christoph (2009)

Continuous innovation in entrepreneurial growth companies: Exploring the ambidextrous strategy, in: Journal of Enterprising Culture, Bd. 17, Nr. 3, S. 297-322. doi: https://doi.org/10.1142/S0218495809000370.


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